Foretaksinformasjon
Detailshop AS
Orgnr: 925145769

Kontaktdetaljer:
Konows Gate 67B
0196 Oslo
Telefon: 94 83 98 98
E-post: kontakt@detailshop.no

Produktinformasjon og pris
Salg av bilpleieprodukter og relaterte artikler

Priser
Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift og eventuell miljøavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

For innloggede proffbrukere vil priser vises som avtalepriser eks. mva.

Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Salgs- og leveringsbetingelser
Ekspedering av ordre
Når vi mottar din bestilling, bekrefter vi ordren og du får automatisk tilsendt en ordrebekreftelse. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen og undersøk at den stemmer med bestillingen. Hvis noe ikke stemmer, ta kontakt med oss enten via epost eller telefon, så løser vi problemet.

Leveranse
Vanligvis vil varene sendes fra oss 1-2 virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom det mot formodning skulle være tomt for en vare, vil du få beskjed per e-post.

Detailshop AS leverer kun til fastlands Norge, ikke til Svalbard og Jan Mayen, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske områder.

Frakt
Vi benytter Klimanøytral Servicepakke til nærmeste postkontor eller Pakke i Postkassen. Vi forbeholder oss retten til å gjøre om valgt metode hvis denne ikke passer. Bestillinger gjort med Servicepakke vil være sporbar og leveres til det valgte postkontoret. Du mottar en SMS og/eller hentelapp når sendingen har ankommet postkontoret. Normal leveringstid: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Hvis det mot formodning skulle være feil i nettbutikken som gjør at frakt ikke beregnes ved ordretidspunkt, vil du kontaktes for betaling av dette, før utsendelse av ordre – med mindre vilkår for fri frakt er oppfylt (ordrebeløp fra 1490 kr inkl mva og høyere).

Frakt for ordrebeløp under 1490 kr er normalt 99 kr inkl mva.

Uavhentede pakker

Pakker som ikke hentes ut hos PiB (Post i Butikk) innen 14 dager, returneres til Detailshop AS.

Uavhentede pakker belastes med kroner 300,- inkl. mva. for å dekke våre utgifter til håndtering og frakt. Angreretten utløses ikke automatisk av at pakken ikke hentes ut. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

Betaling – Privatkunder:
Alle ordre til privatpersoner forhåndsbetales før varelevering. I de tilfeller hvor alternativ finansiering ønskes, som betalingsutsettelse eller avbetaling, skal kontrakten være signert og godkjent før varelevering.

Detailshop AS benytter Dintero, som gir mulighet for betaling med VISA/Mastercard, Collector Faktura eller Vipps.

Hvis du betaler med kort eller vipps vil ordrebeløpet reserveres på ordretidspunkt, men trekkes først når ordren sendes fra oss. Ved faktura vil fakturaen genereres når varen sendes fra oss. 

Betaling – Bedriftskunder:
Betalinger for bedriftskunder håndteres av Dintero v/ Collector der du kan betale med enten kort eller faktura med 30 dagers betalingsvilkår. For å betale med faktura må du oppgi organisasjonsnummer. Det vil utføres en kredittsjekk. Samtlige fakturaer blir overdratt til Collector sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Collector. Ved for sen betaling påløper purregebyr og forsinkelsesrenter.

Ordrebeløpet reserveres ved ordretidspunkt hvis du benytter kortbetaling. Beløpet trekkes fra konto når varen forlater oss. Ved faktura vil fakturaen genereres når vi sender fra oss ordren.

Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Personopplysninger
Detailshop AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Rutiner for retur av varer

Avbestilling
Dersom du ønsker å avbestille varene ta kontakt så fort som mulig, er varen sendt fra oss vil du bli belastet returfrakt etter Postens satser.

Feilbestilling
Hvis du har bestilt feil vare, eller av annen grunn ønsker å returnere denne og få tilsendt alternativ vare må du selv dekke returporto, samt faktisk frakt på ny vare.

Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Detailshop AS skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Detailshop AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). Selgers ansvar er begrenset til varens verdi, og under ingen omstendighet kan erstatning kreves for følgeskader eller andre typer avledende krav. Gjelder reklamasjonen transportskader skal reklamasjon skje til fraktfører ved mottakstilfellet og må dokumenteres ved påtegning på fraktbrev/dokument.

Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettsskjema (som ble tilsendt digitalt sammen med ordrebekreftelsen eller lå vedlagt forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettsskjemaet.
Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Detailshop AS sin informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.